وبلاگ انجمن علوم کامپیوتر

واحد پردیس خواهران دانشگاه کاشان

وبلاگ انجمن علوم کامپیوتر

واحد پردیس خواهران دانشگاه کاشان

وبلاگ انجمن علوم کامپیوتر
نویسندگان

سال 2001 بود که اپل استفاده از رنگ سفید را در محصولاتش به طور گسترده ای شروع کرد. این در حالی بود که استیو جابز از ابتدا علاقه ای به استفاده از این رنگ نداشت.


لیندر کانی (Leander Kahney) نویسنده کتاب "جانی آیو: نابغه خالق بهترین محصولات اپل" به این نکته اشاره کرده که "در ابتدا ذات استیو جابز با محصولات سفید در تضاد بود".


این در حالی است که جانی آیو عاشق محصولات سفید رنگ بود. اکثر کارهایی که جانی آیو در دوران تحصیلش انجام می داد، از پلاستیک سفید ساخته شده بودند.

جانی آیو در واکنش به آیمک های رنگارنگ اپل در دهه 90، شروع به جا انداختن رنگ سفید در اپل کرد. حقیقت ماجرا این بود که خود او در دهه آخر هزاره دوم آیمک های رنگارنگ با بدنه های خمیده و نیمه شفافی را برای اپل طراحی کرد. اما بالاخره نتوانست جلوی علاقه وافرش به محصولات سفید را بگیرد، تا این که ابتدا در آیبوک و سپس در آیپاد از رنگ سفید استفاده کرد.


جانی آیو در مورد آیپاد گفته:


از همان اولین باری که ما در مورد آیپاد فکر می کردیم، محصولی از استیل ضد زنگ و سفید در ذهنمان نقش می بست. محصولی که به طرز شگفت آوری ساده بود. رنگی در کار نبود، بلکه به طور آشکاری خنثی بود.

هر گاه طراحان اپل می خواستند محصولی را به استیو جابز نشان دهند، او در ابتدا روی خوشی به رنگ سفید آن ها نشان نمی داد. بنابراین طراحان نهایت تلاش خود را می کردند که با انتخاب رنگ های مشابه سفید، نظیر خاکستری، توجه استیو جابز را جلب کرده و او را راضی کنند.

همین شد که طراحان اپل در نهایت به رنگ هایی در طیف سفید-خاکستری رسیدند. استیو جابز از یک رنگ خاکستری خاص موسوم به خاکستری ماه خوشش می آمد، و استفاده از آن را در یک سری از محصولات از جمله کیبورد تائید کرد.


این طیف خاص از رنگ خاکستری از سیم هدفون های اپل هم سر در آورد. تمام این محصولات در وهله اول از دید بسیاری سفید به نظر می رسند، در حالی که تمایل زیادی به خاکستری دارند.


شاید اکنون دیگر سر منشا این رنگ های سفید متمایل به خاکستری به کار رفته در محصولات اپل را بهتر درک کنیم، و بدانیم که چرا سیم هدفون های اپل چنین رنگی دارند.


منبع : نارنجی


  • تهمینه غلامیان

اپل

موبایل

استیو جابز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی